mandag 3. november 2014

Boken på vent


Ja da er det allerede tirsdag igjen og tid for  boken på vent hos Beathe
Dette er mitt innlegg nr. 100 om boken på vent :)
 
 
Min bok denne ukene er
Det perfekte rom av Anne-Britt Harsem
Jeg har tidligere lest boken Mammas svik som handlet om Alvdal saken
Dette er forfatterens første roman
 
 

«Det perfekte rom» er en fortelling om et møte mellom to voksne mennesker som begge befinner seg i en midtlivskrise. En fortelling om vanskelige relasjoner på godt og vondt. Humoristisk, rørende og menneskelig. Ulrik Børresen er en desillusjonert psykolog i midten av femtiårene. Han har vanskeligheter med å forsone seg med fortiden sin, og klarer heller ikke å glede seg over det livet han har i dag. Kvinnen som kommer til ham er i førtiårene. Hun er pasient og bærer på mange hemmeligheter. Etter hvert åpner hun seg og begynner å fortelle om dem til Ulrik Børresen.
 
Forlaget skriver:
Boken handler om hvordan menneskets streben etter det perfekte og evig lykke kan gjøre et hvert menneske sårbart og ulykkelig. Hvordan foreldre påvirker sine barn og hvilke konsekvenser dette kan ha senere i livet. Den beskriver de vanskelige relasjonene på en leken og elegant måte, og med en god porsjon humor

6 kommentarer:

  1. Dette høres ut som en flott bok å ha på vent. God tirsdag til deg fra meg :)

    SvarSlett
  2. Sikkert en bra bok. Håper du får en fin tirsdag.

    SvarSlett
  3. Det hørtes ut som dette kunne bli en sterk bok. Med mange følelser.
    Ønsker deg en fin dag, Lene!

    SvarSlett
  4. Denne kom inn dørene her om dagen og jeg håper jeg får sjanse til å lese den i løpet av 2014, virker som en sterk bok dette. Ha en fin ettermiddag / kveld Lene :-)

    SvarSlett
  5. Har fått tilbud om denne, og tror jeg takker ja. Virker interresant. Har lest Mammas svik. Ha en fin kveld..)

    SvarSlett
  6. Leste Mammas svik, den var bra. Visste ikke at hun har skrevet en roman, den ser interessant ut! :)

    SvarSlett