mandag 15. desember 2014

Boken på vent


Da er det igjen tirsdag og tid for boken på vent  hos Beathe.
 Jeg har litt fokus på å finne julebøker for tiden. Så min bok i dag er
juleromanen fra 2010
Glassarven av Marci Alborghetti
Fra baksiden av boka
Italia under 2. verdens krig:
Anna driver et barnehjem hvor hun skjuler jødiske barn. Hennes kjæreste eie er en samling med 12 juleornamenter, skjøre og vakre glassfigurer hun har arvet etter sin mor. For at de ikke skal bli ødelagt under krigen, sender hun dem til sin kusine Filomena, som emigrer til USA og gir juleornamentene til familie og spesielle venner. Etter seksti år vil Filomena samle de tolv krystallfigurene og deres eiere. Motvillig går de med på å feire jul sammen. En vakker og gripende fortelling om familiebånd, reisen hjem og noen julemirakler
 
 
 
 


7 kommentarer:

  1. Jeg lette litt etter juleromaner tidligere, og da hadde jeg glemt denne. Så det var fint å bli minnet på den igjen :-) Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  2. Detta låter som en bok för mig. Tack för tipset! :-)

    SvarSlett
  3. Har aldri lest denne men jeg kunne tenkt meg det. Så kanskje jeg husker det til neste år, at denne boken må jeg skaffe meg? Ha en fin kveld, Lene:-)

    SvarSlett
  4. Boka høres fin ut, men er ikke "Juleroman" et litt rart konsept? Da tenker jeg ikke på at vi gjerne vil lese en spesiell type bøker i forbindelse med jul, men at forlaget på forhånd har definert at det er ei julebok- da blir sesongen hvor boka er aktuell veldig kort... Ikke alt jeg skjønner i denne bokverden, men det er sikkert helt greit det også ;o)

    SvarSlett
  5. Høres ut som en fin bok å kose seg med i julen. Håper den faller i smak :)

    SvarSlett
  6. I pausene i jula er det godt med koselige bøker. Enig med Berit i at juleroman er et rart konsept, men litt sjarmerende også :)
    Nyt de siste juleforberedelsene!

    SvarSlett