mandag 1. desember 2014

Boken på vent!


Det er tirsdag 2. desember og tid for boken på vent hos Brathe 
 
På søndag plukket jeg frem julebøker fra bokhylla. De tre øverste har jeg selvfølgelig lest før, men liker å ta dem frem i desember og lese for sønnen min. Julemysteriet av Jostein Garder har jeg ikke lest for han før.
De tre nederste har jeg hatt liggende i ca et år tror jeg, og tenker at nå er på tide å ta dem frem. Da dette ikke er nye bøker var ikke alle like lette å finne  link til på nettet, så de to siste bøkene har jeg linket til Beathe sine anmeldelser av bøkene.

Gå inn på linken vis du ønsker å lese mere om bøkene.
2. Josten Gaarder, Julemysteriet
4. Donna VanLiere, Gaven til mor (har jeg skrevet om her)
5. Carole Matthews, Når du mist venter det
6. Carole Matthews, Når himmelen faller ned




8 kommentarer:

  1. Julestemning på gang her.. Kos deg.:)

    SvarSlett
  2. Julemysteriet og Gaven til mor er bøker jeg kunne tenke meg å lese,kjekt med bøker man finner frem igjen år etter år. Jeg er spent på om du liker Carole Matthews sine bøker, den ene var litt "masete" til tider men ellers helt grei. Nå kom jeg på at jeg ikke har funnet frem boken jeg har lest de siste årene i desember men den kan jeg snakke om i neste uke. Tusen takk for link og ha en fin tirsdag :-)

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke valgt meg noen julebøker enda jeg, det må jeg se å få gjort. Så mange koselige bøker du har her :)

    SvarSlett
  4. Så koselig med en egen hylle med julebøker. Jeg har nok mest lånt det jeg trengte på biblioteket. Nå er sønnen min så stor at det er barnebarnet mitt jeg leser for og da får vi fine gjensyn med klassikere jeg også leste for faren hans :-) Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  5. Julemysteriet er jeg veldig glad i. De tre siste bet jeg meg merke i, tror jeg har lest noe av Carole Matthews tidliger....måtte google: "Vi møtes på Chocholate heaven", den husker jeg jo var morsom og god:) Blir lite julebøker lesning i år, men det er jo veldig koselig og gir god stemning!:) Ha en fin dag!:)

    SvarSlett
  6. Se der ja! Den ene Carol Matthews-boka skal være her et sted også- kanskje den kan rykke inn på leselista som den etterlyste feel-good-boka før jul? Kan ikke skjønne annet enn at det kan passe bra ;o)
    Takk for påminnelsen- og kos deg i førjulstida!

    SvarSlett
  7. Virker som om alle kommer i julestemning for tiden. For meg er julemagien fullstendig borte og har vært det i mange pr:/ Men kos deg med bøkene:)

    SvarSlett
  8. Jeg har også en bunke julebøker som skal frem til desember. Har ikke lest noen av disse, men sett den Snekker Andersen boken. Gleder meg til å lese Pulverheksen sin adventsbok for barna i bhg. i dag :)

    SvarSlett