tirsdag 8. januar 2013

Boken på vent



Det er tirsdag igjen, og da er det tid for boken på vent.

http://beathesbokhylle.blogspot.no/2013/01/boken-pa-vent31ett-offer-til-molok.html


SNØBARNET av EOWYN IVEY
Snøbarnet


 
Alaska, 1920: et brutalt sted å begynne et helt nytt liv. Spesielt tøft er det for det nyankomne ekteparet Jack og Mabel. I et innfall av lek ved vinterens første snøfall bygger Jack og Mabel et barn i snøen. Neste morgen er snøbarnet forsvunnet, men de skimter en ung, blond jente som springer mellom trærne.

Den lille jenta kaller seg selv Faina. Hun er et barn av skogen som på uforklarlig vis overlever i Alaskas villmark. Med uendelig tålmodighet vinner paret jentas vennskap og ser snart på henne som sin egen datter. De anstrenger seg for å forstå Faina og hennes historie, som er som hentet ut av sidene i et eventyr. Men i dette vakre, brutale landskapet er ikke alt slik det gir inntrykk av. Sannheten om Faina vil forandre dem for alltid.

8 kommentarer:

  1. Den boka har jeg ikke hørt om, og den så jo veldig bra ut=) Artig å finne tips på bloggen din. Håper du har det bra=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Godt å se at det er ikke alle som har lest den. Det virke som "alle" har lest den. Men jeg gleder meg til å ta fatt på den en dag:)

    SvarSlett
  3. Elsker denne boken! Kos deg med den!:)

    SvarSlett
  4. Jeg har bare en ting å si,Lene: Kos deg med boken, den er helt herlig!

    SvarSlett
  5. Dette er ei bok jeg også har lyst til å lese. Nå står den ikke i bokhylla mi og venter ennå, men... Leses skal den før eller siden.

    SvarSlett
  6. Denne har jeg hørt mye bra om..

    SvarSlett
  7. Dette synes jeg er en meget god bok. Den er anderledes og virkelig fin :-)

    SvarSlett
  8. Snøbarnet har jeg lenge hatt lyst til å lese, det høres ut som en bra historie :)

    SvarSlett