tirsdag 1. januar 2013

Boken på vent



Dette blir 24. gang jeg er med på utfordringern boken på vent hos Beathes bokhylle. Denne gangen trekker jeg frem boken Tusen strålende soler av Khaled Hossein. Han har og skrevet Drageløperen som og står på vent i bokhylla
Miriam er bare femten år gammel da hun blir sendt til Kabul for å gifte seg med en bitter mann som er tretti år eldre. Nesten tyve år senere, i et stadig mer urolig politisk klima, rammer tragedien femten år gammle Laila som også blir endel av Miriams ulykkelige familie.
Disse to kvinnene blir allierte i kampen mot en brutal ektemann og et krigersk, kvinneundertrykkende samfunn.

8 kommentarer:

  1. Den har jeg også på vent, og den har vært det lenge. Har også lest halvdokumentaren Der gud gråter av Siba Shahib og den lest jeg før Drageløperen. Måtte ha en pause fra beretningen fra samfunnet der Taliban er for meg som djevelen. Har også Drageløperen som film, men har ennå ikke sett den. Mulig av samme årsak.

    SvarSlett
  2. Disse to har jeg lest og jeg anbefaler dem! Det er sterke bøker, men også bøker som åpner øynene ens for viktige ting.

    SvarSlett
  3. eg leste drageløperen for noen år siden og syntes den var helt fantastisk, så har som deg, tusen strålende soler på vent :)
    ønsker deg en fin dag :)

    SvarSlett
  4. Har hørt mye bra om disse.. Drageløperen så jeg på kino. Bra film.

    SvarSlett
  5. Ååååå, denne er så bra! Denne MÅ de lesa folkens! Terningkast 6 til både Tusen strålende soler og Drageløperen!

    SvarSlett
  6. Denne har jeg også på vent i hyllen, og ser frem til å lese den. Ser du leser papirpiken, spent på hva du syntes om den!

    SvarSlett
  7. Jeg kjøpte den i London da den kom ut, og har ennå ikke glemt den. Gled dere!

    SvarSlett
  8. Denne har jeg også på vent :) Drageløperen ar jeg lest og sett på film, gripende vakker og vond. Absolutt å anbefale!

    Godt nyttår!
    Pia

    SvarSlett