tirsdag 27. mai 2014

Boken på vent!


Så var det igjen tirsdag og tid for boken på vent hos Beathe
Min bok denne uken har jeg lånt av en kollega. Jeg har tittet på denne tidligere og har hatt lyst til å lese den. Håper den er bra da den er på 647 sider.


William Lowell Kane og Abel Rosnovski; den ene sønn av en millionær fra Boston, den andre en fattig, polsk immigrant. To menn, født på samme dag i slutten av det nittende århundre, i hver sin del av verden. De er skjebnebestemt til å møtes i sin higen etter å skape seg et navn.
Kane og Abel er en gripende historie om to ambisiøse menn som forenes i sitt hat mot hverandre. Romanen er også en fascinerende og mangfoldig familiesaga som spenner over seksti år og tre generasjoner - gjennom krig, ekteskap, lykke, sorg, triumfer og katastrofer.


5 kommentarer:

  1. Innlegget ser litt rart ut i dag. Sitter på jobb og får ikke lagt til linken til Beathe eller endret på noe av det jeg skrev ferdig i går. Er ikke hjemme før ca kl 21 så får rette det da

    SvarSlett
  2. Denne boken har jeg begynt på men ikke fullført. Det var ett eller annet som gjorde at jeg ikke helt kom inn i den, eller at den ikke helt passet for meg. Men man kan ikke passe sammen med alle bøker :-) Ønsker deg en fin dag, Lene!

    SvarSlett
  3. Denne har jeg liggende på vent og den har lagt en stund, spent på å høre hva du syntes om den. Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  4. Det låter som en bok för mig! Den ska jag lägga på minnet. Tack för tipset. :-)

    SvarSlett
  5. Denne har jeg hørt mye om, men ikke tenkt matchet meg sånn umiddelbart..

    SvarSlett