tirsdag 16. juli 2013

Boken på vent

Det er tirsdag og boken på vent hos Beathe.
Gå inn på linken vis du vil være med eller se  hvilke bøker andre bloggere har på vent
 
 
Min bok denne uken er
 
Den usynelige broen av Julie Orringer.
Denne fikk jeg av ei på jobben som ikke hadde orket å starte på den siden den er på nesten 712 sider. Det er vel også grunnen til at den står på vent i min bokhylle  :)
 
Paris 1937: Andras Lévi, en ung jødisk arkitektstudent, ankommer fra Budapest med et stipend, en enkel koffert og et mystisk brev han har lovet å levere til en C. Morgenstern .Her treffer han den unge enken og ballettdanseren Klara og forelsker seg hodestups. Men Klara bærer på en mørk hemmelighet, og da hun innvier Andras i den, tar livet hans en ny vending.
Samtidig rykker krigen stadig nærmere Europa. Det blir stadig vanskeligere å være jøde i Paris. Snart lukkes alle dører for Andreas og vennene hans, og de tvinges tilbake til Ungarn som er i ferd med å bli dratt inn i krigen på Hitler sin side.
 
 
 
 
 
 


8 kommentarer:

  1. Det her er en fantastisk bok- og de 700 sidene går veldig fort- men sett av tid, og papirlommetørklær.. Hvis du vil lese: http://artemisiasverden.blogspot.no/2012/08/sterkt-om-ungarske-jder-i-krig-den.html#more

    SvarSlett
    Svar
    1. Fin omtale. Kanskje boken må flyttes litt lenger frem i lesekøen :)

      Slett
  2. Denne har jeg hørt utrolig mye fint om:) Har så lyst å lese den jeg også, men har ikke fått kloa i den ennå:) Kanskje mitt neste kjøp:) Kos deg med boken, tror ikke de 700 sidene er noe å frykte:)

    SvarSlett
  3. Høres ut til å være bra, og med Anitas omtale i tillegg blir den nok satt på høstliste.

    SvarSlett
  4. Denne har jeg også hatt liggende lenge,så kanskje jeg skulle fått begynt på den snart jeg også. Tusen takk for påminnelsen!

    SvarSlett
  5. Ja, den må nok på høstlisten min også! Det er virkelig min type bok!
    Ha en glad dag!

    SvarSlett
  6. 712 er ganske mye, men om historien er bra er det vel verdt tiden, men jeg skjønner godt at det er et tiltak å starte med en slik murstein!

    SvarSlett
  7. En skikkelig murstein altså - men den virker bra da...

    SvarSlett