mandag 26. januar 2015

Boken på vent

Det er tirsdag og tid for boken på vent hos Beathe
 
Min bok denne uken kjøpte jeg på loppis på biblioteket.
Jeg har tidligere lest Duevokterne, og tenkte at jeg gjerne ville lese mere av denne forfatteren
 
Elvekongen av Alice Hoffman
 
I en småby i Massachusetts er skillet skarpt mellom lokalbefolkningen og kostskolen for barn av rike foreldre fra hele landet. To av elevene prøver å skjule sin sosiale bakgrunn: August Pierce, en ensom og mistilpasset gutt fra New York, og Carlin Leander, en vakker og selvstendig jente. På skolen overser lærerne den brutale mobbestrukturen og gruppepresset. En oktobernatt skjer det et dødsfall, og politimannen Abel Grey, som selv har en småkriminell bakgrunn, må etterforske saken. Er det selvmord eller mord? Gjennom opprullingen avdekkes byens delte historie i all sin kompleksitet.
 

 


10 kommentarer:

  1. Hoffman har eg lyst til å lese. Likte du Duevokterne? Lag ein fin dag :-)

    SvarSlett
  2. Høres ut til å være en spennende bok. Noterer meg at jeg må lese mer av Hoffman.

    SvarSlett
  3. Morsomt at du skulle akkurat ha en bok av denne forfatteren på vent......har akkurat begynt på Duevokterne, og jeg har også tenkt faller den boken i smak, må jeg jo lese mer av henne. Mange som sier hun er så god forfatter. Er jo nysgjerrig, blir bra å finne ut av det en gang for alle, hehe :) Kos deg med boken, denne skal jeg notere meg :)

    SvarSlett
  4. Denne boken hørtes spennende ut. Har ikke lest noe av denne forfatteren før, men nå er hun notert på leselisten ;)

    SvarSlett
  5. Jeg har duevokterne av samme forfatter liggende, jeg må spørre som de andre her, likte du den?

    SvarSlett
    Svar
    1. Leste den for en stund siden, men ja likte den godt :)

      Slett
  6. Det er fint å kjøpe brukte bøker på biblioteket, og som regel veldig billig. Det var mitt ansvar å legge ut og fylle på bøker da jeg jobbet og det ble som regel til at jeg tok med meg noen bøker hjem :-) Ønsker deg en fin dag, Lene!

    SvarSlett
  7. Det er flaut- men jeg har ikke lest noe av Hoffman på sikkert 20 år. Jeg liker jo de bøkene jeg har lest. Håper du koser deg med boka :)
    Og hurra for loppis på biblioteket!

    SvarSlett
  8. Jeg har både Duevokterne og Hvite hester i hylla, ulest, eller mulig jeg leste Hvite hester for mange år siden.. Kos deg!

    SvarSlett
  9. Så gøy å gå på loppis, også på biblioteket da! Boken høres fin ut, håper du kommer til å kose deg med den.

    SvarSlett