mandag 5. januar 2015

Boken på vent

Da er det tid for årets første boken på vent hos Beathe
 
Min bok på vent denne uken er en bok på 1001 lista.
Åndenes hus av Isabel Allende
Min utgave er fra 1987, og kjøpt på et bruktmarked.
Jeg har ikke lest noe av forfatteren tidligere

Fra coveret:
Hun har gjennom beretningen om et familiedynasti gjenskapt de viktigste trekk av chilensk historie fra århundreskiftet og frem til mordet på president Allende i 1973.Hun skildrer de politiske og sosiale systemers sammenbrudd. Hun lar oss møte sterke og gripende mennesker.Boken har blitt fortellingen om en hel nasjons storhet og fall
 
Den har fått gode terningkast på bokelskere.no, så jeg er spent på om jeg liker den :)
 




 


7 kommentarer:

  1. Åndenes hus er en av mine favoritter av Allende. Da den magiske realismen enda var sjarmerende. Jeg digger denne boka. Håper du også vil gjøre det :)

    SvarSlett
  2. Jeg har lest 6-7 bøker av Allende. Syns hun er en spennende forfatter, og Åndenes hus er en av de beste. Gled deg!

    SvarSlett
  3. Jeg liker å kjøpe bøker på bruktmarked og tråler gjerne hyllene på den lokale Gjenbruken. Der finner jeg mye fint og mye rart :-)
    Ønsker deg en fin dag, Lene!

    SvarSlett
  4. Så spennende å ha en slik perle på vent. Jeg har lest en annen bok av denne forfatteren, men kommer ikke helt på tittelen sånn i farten. Ønsker deg en fin tirsdagskveld :)

    SvarSlett
  5. Å, denne er så fin… har sett filmen mange ganegr og lest boka en gang, samt mange andre av Allende.:)

    SvarSlett
  6. Har ikke lest noe av forfatteren men jeg har noen bøker liggende av henne, usikker på om denne er blant dem.
    P.S Når det gjelder min bok på vent i dag så er den en 1001 bok

    SvarSlett
  7. Dette er ei veldig bra bok som gjorde sterkt inntrykk på meg. Ei av få bøker som eg har lest fleire (to) gonger.

    SvarSlett