mandag 25. februar 2013

Boken på vent

 
"Å vente på en glede, er også en glede"
Denne uken vil jeg nevne en bok jeg går og venter på skal dumpe ned i postkassen. Har nemlig vunnet denne boken hos Beathe. :)
 
 
Reisen til Bella Coola-Kari Nygaard
 
 
"Reisen til Bella Coola" er en  utvandrerroman - en tidløs fortelling om tap og kjærlighet på tvers av klasseskiller og kontinenter.
Året er 1892 og Ingrid står ved rekka på amerikabåten SS Majestic. Idet hun ser fastlandet forsvinne, forlater hun for alltid livet i den lille hjembygda i Østerdalen. Ingrid reiser sammen med ektemannen Esten. De har tatt avgjørelsen om oppbrudd sammen, men har helt ulike forventninger til den nye verden. På båtturen over Atlanteren møter Ingrid prestesønnen Andreas fra Stavanger, som i likhet med henne rømmer fra en dyp sorg. Det vokser frem et sterkt og uventet fellesskap mellom dem.
"Reisen til Bella Coola" er en tidløs fortelling om tap, frigjøring og kjærlighet på tvers av klasseskiller og kontinenter.
 
 

7 kommentarer:

  1. Jeg har også ventet på bok i posten... Det ordnet seg til slutt!!
    Er spent på denne boka her; bor sjøl i Østerdalen, og har mellomfag i historie, så jeg kan ikke skjønne annet enn at jeg må lese denne!!

    SvarSlett
  2. Denne ser jeg også frem til å lese og boken er på vei til deg. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Lenge siden jeg leste bøker om dette temaet nå, så denne blir notert. De fleste har vel slektninger som utvandret, så dette fenger oss.

    SvarSlett
  4. Artig at boken du venter på fra Beathe kommer fram på Beathes boken på vent hi-hi ;)

    SvarSlett
  5. Denne står også på min leseliste. Jeg har håp om at det er en meget god bok! :-)

    SvarSlett
  6. Er denne ny? Har ikke hørt om den før.

    SvarSlett
  7. Utgitt i 2013; en fersking. Spennende å lese hva du og andre lesere mener. Forøvrig er det et fint tema.

    SvarSlett