tirsdag 12. februar 2013

Boken på vent

Det er tirsdag og boken på vent hos Beathe
 
 
Katherine Webb. Det du ikke ser.
England 1911. Presten Albert Canning og hans  hustru Hester deler en pasjon for spiritisme og lever et lykkelig liv i en søvnig landsby i Berkshire. Men idyllen blir brutt av to nykommere til landsbyen: Først kommer Cat, den nye tjenestejenta, en fri sjel som blir reddet ut av fengsel av det vennlige ekteparet. Mens hun forsøker å finne en utvei til å rømme, finner hun seg vel til rette i landsbyens hemmelige underverden.
Så ankommer Robin Durrant, en ledende ekspert på det okkulte, nysgjerrig på rykter om at overnaturlige vesener holder til i myrene rundt landsbyen. Robins magnetiske sjarm og store karisma gjør at han snart blir en ettertraktet mann - som fascinerer flere.
Gjennom en lang, varm sommer blir atmosfæren stadig sterkere ladet av ambisjoner, kjærlighet og sjalusi - en blanding så kraftfull at den til slutt ender i mord.

6 kommentarer:

  1. Dette er en bok jeg har veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått lest ennå, kanskje 2013 skal bli året den blir lest? Fin bok (tror jeg) å ha på vent. Kos deg med boken når du får begynt på den. Ha en fin kveld,Lene:-)

    SvarSlett
  2. denne har eg lenge tenkt på, den er vel komt i pocket nå også om eg husker rett. takk for påminnelsen :)

    SvarSlett
  3. Oj, dette kan være en bok for meg.Liker godt bøker med snev av det okkulte..spennende..:)

    SvarSlett
  4. Denne har jeg jo stående urørt i bokhylla tror jeg:)Skulle ha lest denne og Arven:) En sang fra fortiden har jeg også lyst å ta fatt på, hadde kanskje vært noe å tatt en liten Webb lesestund snart:) Kos deg med boken!:)

    SvarSlett
  5. Denne står også på min leseliste. Jeg har absolutt tenkt å lese Katherine Webb, men så mye annet har kommet i veien. Det er også bøker som "selger" seg selv på biblioteket og trenger ikke nødvendigvis at jeg anbefaler dem.

    SvarSlett