mandag 27. oktober 2014

Boken på vent

 
Det er tirsdag og tid for boken på vent hos Beathe
 
Min bok er Siste samling på jentenes bensinstasjon av Fannie Flagg. Forfatteren er kjent for sin bok og filmsuksess stekte, grønne tomater
Har ikke hørt noe om denne boken før den dumpet ned i postkassen min, så er veldig spent på om dette er en bok for meg. Noen som har lest den kanskje?
Dette skriver forlaget:
Forfatteren av Stekte grønne tomater er tilbake
Mrs. Sookie Poole har akkurat giftet bort sin siste datter og skal endelig nyte friheten. Men ved en tilfeldighet oppdager hun en hemmelighet om sin eksentriske mors fortid.
Hennes søken etter svar tar henne med tilbake til andre verdenskrig og en gruppe modige kvinner som med rulleskøyter, hotpans og masse mot driver familiens bensinstasjon mens mennene er i krigen.

Romanen er en perfekt kombinasjon av humor, mysterier, klokskap og sjarme.

 
 

6 kommentarer:

  1. Om boka bare er nesten i nærheten av å være like bra som Stekte grønne tomater ... Den boka var den første voksenboka som fikk meg til å gråte (jeg må ha vært ca 20) og jeg leste den flere ganger. En fin historie som også ble til en sjarmerende film.
    Ønsker deg en god lesestund!

    SvarSlett
  2. Jeg leste aldri Stekte grønne tomater, men så filmen utallige ganger :-) Denne boken befinner seg også i min bokhylle, og jeg må jo få lest den :-) Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke lest Stekte gronne tomater, men som Astrid Terese har jeg sett filmen. Regner med at dette er en lesverdig bok, så den havner nok på en eller leseliste. Nyt ettermiddagen!

    SvarSlett
  4. Denne har jeg også fått. Håper den er morsom.:)

    SvarSlett
  5. Har ikke lest den, men har den i hyllen jeg også :)

    SvarSlett
  6. Har ikke lest Stekte, grønne tomater men har sett filmen flere ganger. Denne står i hyllen min også, og jeg håper jeg får anledning til å lese den i løpet av høsten, innimellom de norske. Ha en fin ettermiddag:-)

    SvarSlett