søndag 6. juli 2014

En smakebit på søndag

Det er søndag og tid for en smakebit på bloggen flukten fra virkeligheten. Dette er siste smakebit før den starter opp igjen i august.
 
I helgen har jeg lest to bøker. Kretsen av Alexandra Beverfjord og har bare noen få sider igjen av
Lykkelige mennesker leser og drikker kaffe av Angnes Martin-Lugand
En herlig liten bok på bare 172 sider
 
 
Det er noen år siden Diane mistet mann og barn, og hun sliter med å gå videre i livet. Til slutt bestemmer hun seg for å reise til Irland, dit familien hadde planer om å reise før ulykken
 
-Bli med da, du kan passe på oss
-Nei det går ikke. Vet du ikke hvor mye vi har igjen å gjøre?
-Enda en god grunn til at Clara skal bli med meg, så slipper du maset.
-Mamma!
-Ok greit. Kom dere av gårde! Jeg vil ikke se dere her mer.
De holdt litt av et leven i trappene å veg ut. Jeg fikk vite at de hadde fortsatt med å tulle i bilen helt til lastebilen traff dem. Jeg tenkte at de døde mens de lo.
Jeg tenkte jeg gjerne skulle ha vært der sammen med dem.
Og i ett år hadde jeg tenkt hver eneste dag at jeg ville ha foretrukket å dø sammen med dem
 


17 kommentarer:

  1. Jag gillar också att läsa och dricka kaffe :). Ha en fin söndag.

    SvarSlett
  2. En bok och en kopp kaffe, ja, det räcker långt :) Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  3. Denne står her i hylla mi og jeg lurte på om jeg skulle ta den med på ferie. Det som taler mot den er at den er hardback :-) Ønsker deg en fin sommersøndag!

    SvarSlett
  4. Denne er jeg litt nysgjerrig på. Handler den mye om bøker?

    SvarSlett
  5. Vilken trevlig titel boken hade! Ha en fin sommar :)

    SvarSlett
  6. Härlig boktitel och lockande smakbit. Tack för tips och ha en fin söndag! :)

    SvarSlett
  7. Härlig boktitel och lockande smakbit. Tack för tips och ha en fin söndag! :)

    SvarSlett
  8. Liker tittelen, og synes forsidebildet er flott, men smakebiten ga meg nok dessverre ikke like mye lyst til å lese boka. :-/

    SvarSlett
  9. Trist, men fin smakebit. Liker også tittelen veldig godt :)

    SvarSlett
  10. Denne boken var fin:-) Tusen takk for smakebiten :-)

    SvarSlett
  11. Jag dricker både kaffe och läser,tack för smakbiten

    SvarSlett
  12. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  13. En dramatisk smakebit, men når du sier boken er herlig aner jeg at hovedpersonen opplever noe som får henne tilbake til livet :)

    SvarSlett
  14. Uffamei for en trist smakebit, stakkars damen. Håper hun får en fin tur til Irland!

    Ha en videre fin uke og takk for smakebiten!

    SvarSlett
  15. Håller bara med om första delen på titeln, kaffet kan jag vara utan :) Tack för smakbiten.

    SvarSlett