søndag 30. mars 2014

En smakebit på søndag

Det er søndag og tid for en smakebit på boken jeg leser. Gå inn på linken hvis du vil se hva andre bok glade bloggere leser.
 
Min bok denne søndagen begynte jeg på for noen minutter siden, så har ikke kommet så langt. Leste om denne boken på en annen blogg og synes den hørtes veldig spennende ut.
 
H.K: Fauskanger-Skarlagens salen
 
I kjelleren på herregården Ugge i Østfold finnes det et avstengt rom kalt Skarlagenssalen. Presten som lot gården oppføre på 1700- tallet, skal ha solgt sin sjel til djevelen og forsvant sporløst fra kjellerrommet da hans pakt med den onde utløp. Etter sagnet kan ingen tilbringe natten i Skarlagenssalen uten å miste livet eller forstanden.
Over hundre år har gått, men i 1897 synes Ugge-forbannelsen å kaste skygge hent til hovedstaden. Fredrik Lange har erklært sitt ønske om å avlive myten ved å låse seg inne i Skarlagenssalen en hel natt til tross for advarsler
 
Lagergren hadde en utsøkt klar håndskrift, og likevel måtte jeg lese hans lille brev tre ganger før jeg ble sikker på at det faktisk stod hva det stod. Skremt ble jeg ikke, men jeg vil ikke utelukke at jeg plutselig så temmelig fåret ut. Nesten et halvt sekel senere våger jeg å konstatere at jeg neppe har fått merkeligere bev i hele mitt liv: S.L. her. Møt meg klokken to, dersom du vil være tolk for de døde
 
 
Her kan du se hva forlaget skriver:
 

13 kommentarer:

  1. Har ikke lest så mange andre omtaler av denne, så blir spennende å se hva du syns! :) Bra smakebit!

    SvarSlett
  2. Låter som en bra bok och väldigt likt 1408 av King :) Ett hemsökt rum är ganska läskigt :)

    SvarSlett
  3. Denne har jeg lyst til å lese! Tusen takk for smakebiten og ha en fin søndag,Lene:-)

    SvarSlett
  4. Tack för smakbiten :) Ha en härlig söndag!

    SvarSlett
  5. Jeg lånte faktisk med meg denne boken hjem før jul. Håpet mitt var å få lest boken før nomineringen til bokbloggerprisen, for jeg har sett at flere norske bokbloggere likte den godt. Dessverre rakk jeg ikke å få lest mer enn noen få sider før den skulle leveres inn igjen. Gleder meg til å høre hva du syntes om boken, Lene :)

    Linken din lå forresten i linkefunksjonen, så du fikk det til. Kanskje gikk det bare litt tid før den faktisk dukket opp der.

    Håper du har en fin, fin søndag!:)

    SvarSlett
  6. Denne boka har jeg i en kasse, så jeg ser frem til å lese den en dag.:)

    SvarSlett
  7. Tack för smakbiten. Okänd författare och bok för mig, alltid intressant att läsa smakbitar då!

    SvarSlett
  8. Lite spökerier kan vara trevligt att läsa ibland!

    SvarSlett
  9. Spännande smakbit! Blev väldigt sugen på boken. Älskar en bra spökhistoria.

    SvarSlett
  10. Både denne boken og Skrinet, som er før den, står på min favorittliste. Jeg synes de begge er utrolig bra og har en interessant og spennende historie. Jeg håper du også liker den :-) Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  11. Jeg har lest om denne før, men ikke somlet meg til å bestille den. Nå gjør jeg det! Håper du har hatt en fin søndag :)

    SvarSlett
  12. Heilt ukjent bok -takk for tips og smakebit :-)

    SvarSlett