lørdag 7. desember 2013

En smakebit på søndag

 
Det er søndag og endelig har det kommet snø. Vi går å gleder oss til familie julebord på et hotell i nærmiljøet. Deilig julebordbuffe :)
 
Søndag betyr også en smakebit på søndag på bloggen Flukten fra virkeligheten
 
Fortiden leser jeg på Odinsbarn av Siri Pettersen
 
Morgenen var grå. Stormen hadde slitt seg ut i løpet av natten, men et og annet vindkast tok tak i Hirka for å demonstrere at naturen ikke hadde lagt seg flat riktig ennå. Kastene tok til i styrke jo høyere opp på Vargtind hun kom. Skråningen virket brattere enn før, Tornekrattet sintere, men hun brydde seg ikke. Hun var moden av sinne og hun skulle opp. For å nå Rime. Hun innså at han alltid kom til å være høyt oppe, og hun ville alltid måtte klatre. Hun var Hirka. Ikke mer. Hirka, Thorrald sin jente. Nei hun var ikke det engang. Hun var et Odinsbarn. Hirka halelaus.


14 kommentarer:

  1. Jag önskar verkligen denna kommer på svenska, men det ser ju inte speciellt ljust ut. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  2. Som turglad elsker jeg å lese beskrivelser av folks slit ute i natur og vær. Takk for fin smakebit, tror det er på tide å skaffe seg denne boken. Ha en nydelig søndag!

    SvarSlett
  3. Denne er så bra! :-) Jeg er ikke helt ferdig enda, men jeg tror slutten er like bra som begynnelsen! Ønsker deg en fin adventssøndag!

    SvarSlett
  4. Holder på med denne jeg også, å jeg håper jeg får lest den ferdig før nyttår. Kos deg med boken:-)

    SvarSlett
  5. Ha en trevlig andra advent, så fint att få fira adventssöndag med julbord!

    SvarSlett
  6. Tack för smakbiten! Hoppas julbordet lever upp till förväntningarna.

    SvarSlett
  7. Kommer den på svenska tror jag att jag läser den :) Glad advent!

    SvarSlett
  8. Denne har jeg hørt masse om, og jeg har veldig lyst til å lese den snart :) Synes omslaget er litt ekkelt, men jeg mistenker at det som er inni er veldig bra ;) Ha en fin adventssøndag!

    SvarSlett
  9. Leste denne for ikke så lenge siden. Kjempegøy! :)

    SvarSlett
  10. Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig adventstid.

    SvarSlett
  11. En bok jeg gjerne vil lese etterhvert..takk for smakebit.

    SvarSlett
  12. En av de mange bøker jeg har lest om mange ganger, men ikke lest. Kanskje jeg skal gi datteren min den til bursdagen. Har allerede kjøpt de bøkene hun skal få til jul. Takk for smakebiten.

    SvarSlett
  13. Håper jeg rekker å lese denne før året er omme:) Har jo hørt bare godt om den, så forventningene er høye. Takk for smakebiten! Kos deg masse med boken! Ha en herlig søndag!

    SvarSlett