tirsdag 11. juni 2013

Boken på vent

 
Da er det utrolig nok tirsdag igjen. Hvor blir ukene av.
Har du lyst å være med eller se hvilke bøker andre har på vent klikk deg inn på linken
 
 
 
Boken jeg vil nevne denne uken er
Tilbake til Talloaks av Kathleen Grissom.
Har blitt anbefalt denne av flere bekjente
 
Syv år gamle Lavinia blir foreldreløs under overfarten fra Irland til Amerika. Kapteinen tar henne med hjem til tobakksplantasjen han eier i Tall Oaks i Virginia, der hun skal bo og arbeide sammen med slavene. Lavinia blir tatt vare på av Belle, som er kapteinens uekte datter. Hun knytter sterke bånd til sin nye familie, selv om hun skiller seg ut fra de andre med sin hvite hud. En dag får Lavinia beskjed om å flytte inn i herskapshuset og bli en del av kapteinens familie. Men bak den fine fasaden er forholdene alt annet enn trivelige, herren i huset er fraværende og hans elskerinne avhengig av opium. Lavinia føler seg fanget mellom to verdener. Den dagen hennes lojalitet settes på prøve og hun tvinges til å velge side, kommer betente hemmeligheter og farlige sannheter frem i lyset – og liv blir satt i fare.


6 kommentarer:

  1. Den har jeg lest, og den er både koselig og trist, så du kan glede deg til denne=) Håper alt står bra til=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Åh,denne så jeg på her om dagen og var tenkt å begynne på den, har hatt den liggende lenge. Spent på hva du syntes om den. Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  3. Har jeg ikke sett den i hylla mi? Hmm virker som en bok jeg burde ha i hylla ihvertfall...har kikken på den på butikken, kanskje jeg kjøpte den. Må jo sjekkes, hehe...trenger å rydde i hylla.....full forvirring:) Høres ihvertfall ut som en bra bok, kos deg med å lese den:)

    SvarSlett
  4. Har hørt mye bra om denne.:)

    SvarSlett
  5. Har også en del bøker på vent. Kanskje det blir litt mere lesning nå når eksamen min er over! :)
    Har en fin giveaway på gang nå. Klikk deg inn å delta!
    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  6. Ah, denne har jeg hørt om, men ikke lest - det blir spennende å høre hva du synes når du får lest den!

    SvarSlett