tirsdag 21. august 2012

Boken på vent(12) hos Beathe




Denne uken velger jeg en bok jeg lenge har lyst og lese, og som jeg hadde satt opp på lista mi for bøker jeg skulle lese i sommer. Først lånte jeg den bort og da jeg  fikk den igjen fikk jeg betennelse på hornhinna, og har ikke orket å lese siden. Har tidligere lest drømmehjertet, La Peregrina og Senior Peregrino av samme forfatter, og disse likte jeg kjempe godt.

Salvadorena av Cecilia Samartin

 Ana står overfor et av sine vanskeligste valg. Etter å ha flyktet fra borgerkrigen i El Salvador til et kloster i USA, må hun motvillig fortsette sin livsreise. Hun får jobb som barnepike hos den konfliktfylte familien Trellis, en familie fanget i et overfladisk rikmannsliv i California. Trass i sine egne følelsesmessige sår er Ana i stand til å gi omtanke og lindring, og til slutt finner hun kjærligheten der hun minst ventet det.

4 kommentarer:

  1. høres ut som en interesant bok :) eg har enda til gode å lese noe av denne forfatteren. hmmm det må det bli en slutt på :)

    SvarSlett
  2. Denna har jeg også på vent i bokhyllen min, har bare lest drømmehjerte, men har de andre på vent på hyllen.Gleder meg til å lese de.

    SvarSlett
  3. Liker Cecilia Samartin som forfatter, men denne har ikke jeg lest. Kunne godt tenkt meg det:) Ønsker deg en flott dag!:)

    SvarSlett
  4. Jeg likte ikke "Señor Peregrino" i det hele tatt da jeg leste den, synes det ble for klisjeeaktig selv om historien forsåvidt er grei nok. Det står på forsiden av boken at dette er "den nye Isabel Allende ispedd en dose Paulo Coelho". Det synes jeg er å legge forventningene altfor høyt, for noe i nærheten kan ikke denne boken sies å være. Kanskje om de ikke hadde markedsført den slik og jeg ikke hadde hatt forhåpninger så ville leseropplevelsen blitt annerledes :)

    SvarSlett