tirsdag 26. juni 2012

Boken på vent hos Beathes bokhylle

Ny tirsdag og boken på vent hos Beathes bokhylle

http://beathesbokhylle.blogspot.no/

Min ukens bok på vent må bli Drageløperen. Har hatt den en god stund, men aldrig tatt den fram. Kjøpte den fordi jeg har hørt at den skal være fin, men har glemt den helt bort.

Året er 1975, og tolv år gamle Amir fra Kabul ønsker å vinne den årlige drageturneringen og dermed sin fars anerkjennelse. Amirs venn Hassan lover å hjelpe til. Hassan er tjenerens sønn, og tilhører en mindre ansett folkegruppe. Amir misunner likevel hans naturlige mot, og ikke minst hans plass i farens hjerte. På turneringsdagen skjer det noe katastrofalt som gjør at guttene mister kontakten med hverandre. Etter den sovjetiske invasjonen flykter Amir og faren til USA, og først etter mange år vender Amir tilbake til Afghanistan. Kanskje dette er hans sjanse til å gjøre opp for seg.

5 kommentarer:

  1. Tusen takk for tipset!! denne har jeg en tendens til å glemme, men nå har jeg notert meg den på ønskelisten:-)Virker som en veldig god bok.

    SvarSlett
  2. Du kan bare glede deg til du skal lese den=) Den er utrolig fin... Ikke la den ligge for lenge=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Åh, men da er det på tide å ta den frem - en veldig interessant bok :)

    SvarSlett
  4. Jeg sier som Vibeke: Ikke la den ligge for lenge!!! En vakker og vond bok!
    Les gjerne min opplevelse av boka ;)
    http://piaskulturkrok.blogspot.no/2012/03/sultaner-av-kabul.html
    Ønsker deg en glad dag!!
    Pia

    SvarSlett
  5. Denne er så fin! Gled deg til å lese den ;) Du vil ikke angre!

    SvarSlett