fredag 1. januar 2016

Bøker lest 2015




Da er leseåret 2015 over og det ble 95 bøker. Vil takke alle bokbloggerne jeg følger, for mange gode lesetips. Jeg har hatt mange gode lesestunder dette året.

Mål for 2016:
1. Lese flere bøker fra bokhylla
2. Lese flere 1001 bøker
3. Mere tid til blogging
4. Prøve noen nye utfordringer innen strikking
5. kutte ned på sukker(så bunaden passer til 17 mai :)
6. Mere aktiv og sosial i helgene



1. Siri Hustvedt, Sommeren uten menn (lydbok)
2. Gert Nygårdshaug, Eclipse i mai
3. Marit Christensen, Moren-historien om Wenche Behring Breivik
4. Lisa Jewell, Barndomshjemmet
5. Kari Nygård, Det frosten tok
6. Sara Jio, Morgengry
7. Alyson Richman, En himmel av brev
8. Jeff Kinney, En pingles dagbok
9. Astrid Lindgren, Krigsdagbøkene 1939-1945
10. Edvard Hoem, Mors og fars historie
11.Dav Pilkey, Kaptein Supertruse og de rampete robotene
12. Dav Pilkey, Kaptein Supertruse og den store kjærligheten....not!
13. Dav Pilkey, Kaptein Supertruse og de drittleie doene
14. Sophie Hannah, Monogram mordene(lydbok)
 15. H.K. Fauskanger, Skamtegnet
 16. Anne-Britt Harsem, Det perfekte rom
17. Anne-Britt Harsem, I et hus i Alvdal
18. Harland Coben, Savner deg(lydbok)
19. Harland Coben, Tilgi meg(lydbok)
20. Harlan Coben, Den uskyldige(lydbok)
21. Liane Moriarty, Det Alice glemte
22. S.K. Tremayne, Istvillingene
23. Ann Rosman, Fyrmesterens datter
24. Kristina Ohlsson, Lotus blues(lydbok)
25. Kristina Ohlsson, Papirgutten(lydbok)
26. Kristina Ohlsson, Milos blues(lydbok)
27. Anthony Doerr, Alt lyset vi ikke ser
28. Lucinda Riley, Engletreet
29. Lucinda Riley, De syv søstre(lydbok)
30. Kate Lord Brown, Til vi møtes igjen
31. Katherine Webb, Italienske netter(lydbok)
32. Katherine Webb, Det du ikke ser(lydbok)
33. Lori Lansens, Ved stupet
34. Britt Karin Larsen, Det vokser et tre i Mostamägg
35. Britt Karin Larsen, Himmelbjørnens skog
36. Britt Karin Larsen, Som steinen skinner
37. Britt Karin Larsen, Før snøen kommer
38. Britt Karin Larsen, De som ser etter tegn
39. Trude Teige, En hjelpende hånd(lydbok)
40. Trude Teige, Noen vet(lydbok)
41. Trude Teige, Mormor danset i regnet(lydbok)
42. Camilla Kuhn, Samira og skjelettene(barnebok)
43. Camilla Kuhn, Gorm er en snill orm(barnebok)
44. Caterina Cattaneo, Jeg sluttet å telle dager
45. Øivind Stenersen og Ivar Libæk, Norges historie(lydbok)
46. Hugh Howey, Silo
47. John Boyne, Gutten i den stripete pyjamasen(lydbok)
48. Peter Christen Asbjørnsen, En sommernatt på Krokskogen(lydbok)
49.Gabrielle Zevin, Herr Fikrys litterære liv
50. Aina Basso, Finne ly
51. Santa Montefiore, Hagen i Hartinton
52. Santa Montefiore, Birøkterens datter
53. Vigdis Hjorth, 17.15 til Tønsberg(Lydbok)
54. Gunnar Staalesen, Dødens drabanter(lydbok)
55. Robert Galbraith, Silkeormen(lydbok)
56.Cecilie  Enger, Mors gaver
57. JoJo Moyes, Honeymoon(lydbok)
58. Jojo Moyes, Etter deg
59. Karin Fossum, Den som elsket noe annet(lydbok)
60. Karin Fossum, Varsleren
61. Linda Olsson, La meg synge deg stille sang(lydbok)
62. Linda Olsson, Når svarttrosten synger
63.John Williams, Stoner
64. Jørn Lier Horst, Nøkkelvitne
65. Jørn Lier Horst, Felicia forsvant
66.Jørn Lier Horst, Når havet stilner
67. Deborah Rodriguez. Den lille kafeen i Kabul(lydbok)
68. Emma Healey, Elizabeth er bort(lydbok)
69. Heidi Linde, Norsk sokkel(lydbok)
70. Helga Flatland, Bli vis du kan. Reis vis du må(lydbok)
72. Helga Flatland, Alle vil hjem, ingen vil tilbake(lydbok) 
73. Helga Flatland, Det finnes ingen helhet(lydbok)
74. Lori Nelson Spielman, En liste for livet
75. Eivind Larssen, Inger savner Edward Niema
76. Hanne Kristin Rohde, Bare et barn
77. Knut Nærum, Ingen ting her, ingenting der(lydbok)
78. Julie Otsuka, Buddha på loftet(lydbok)
79. Amalie Skram, Fru Ines(lydbok)
80. Paula Hawkins, Piken på toget(lydbok)
81. Shilip Somaya Gowda, Indias datter
82. Patricia Harman, Jordmoren fra Hope River
83. Roy Jacobsen, Hvitt hav(lydbok)
84. Kathryn Hughes, Brevet
85. Anne Catherine Riebnitzsky, Forbannede yngel
86. Dinah Jefferies, Tedyrkerens kone
87. Vanessa Diffenbaugh, Vi ba aldri om vinger(lydbok)
88. Agatha Christie, Barneselskapet
89. Emily Bronte, Stormfulle høyder(lydbok)
90. Deborah Meyler, Bokhandelen på Broadway
91.  Haruki Murakami, Fargeløse Tsukuru Tazaki og hans pilgrimsår(lydbok)
92. Levi Henriksen, Harpesang(lydbok)
93. Trude Marstein, Elin og Hans(lydbok)
94. Mona Levin, Mors historie
95. Div. forfattere/Juritzen forlag-Julenoveller


Ønsker alle en godt nytt leseår!






6 kommentarer:

  1. Alltid fint å lese andres oppsummeringer. Får gode tips og insoirasjon da. Har lest 37 av de bøkene du har på lista di. Godt nytt årn til deg!

    SvarSlett
  2. Godt nyttår Lene! 95 bøker er litt av en stabel, gratulerer! Ser på målene dine for dette året, og ser at jeg kunne skrevet akkurat det samme (bunaden har jeg gitt opp for lengst...) Gleder meg til å følge deg videre!

    SvarSlett
  3. Du har også lest masse i 2015. Jeg har også som mål å lese mye mer fra hylla i 2016. Ønsker deg et riktig godt nytt leseår Lene.:)

    SvarSlett
  4. Godt nytt år. Gode mål og mange bøker lest. Både kjente og ukjente for meg. Antar at du lytter på lydbøker når du strikker. Jeg tenker både på at jeg må begynne å lytte på lydbøker og ta opp igjen strikkingen. Det tenkte jeg på i 2015 også, bl a at jeg skal strikke meg en islandsgenser. Her sitter jeg og ingenting er skjedd. Men jeg har overført det til 2016 - og så får jeg se hva som skjer. Uansett, lykke til med målene du har satt deg.

    SvarSlett
  5. Du leste mer enn meg ser jeg. I 2014 klarte jeg 102 bøker, men i fjor ble det bare 92, dessverre.
    Målene mine for 2016 er 100 bøker utfordringen igjen som vanlig, lese både gammelt og ny litteratur og lese mer fra min egen boksamling blandet med de jeg får fra forlag.

    Ps: Godt nyttår:)

    SvarSlett
  6. Wow, 95 bøker!! Jeg bøyer meg i hatten og støvet og håper at 2016 blir et like flott leseår både for deg og meg :) Jeg klarte 47 og målet var 52. Har samme antall bøker som mål i år og håååper jeg klarer det denne gangen :)

    SvarSlett