mandag 22. desember 2014

Boken på vent



Da er det tirsdag 23 desember, og årets siste boken på vent hos Beathe
 
Jeg driver fortiden å tester storytel og har hørt på 3 korte lydbøker. Telefonen har jeg alltid med meg. Isteden for å kjede meg på venteværelse til både legekontoret og tannlegekontoret som jeg måtte innom i går, satt jeg på en lydbok. Enkelt og greit. I dag morges våknet min sønn veldig tidlig, og kom å la seg hos meg. Da koste vi oss i 30 min med 3 små fortellinger om prompehunden Walter. Denne falt veldig i smak hos min 7 åring :), og jeg må innrømme at jeg lo litt jeg og.
Så tilgjengeligheten av lydbøker er jeg veldig fornøyd med. Utvalget av bøker skal jeg ta en titt på etter hvert
 
Senere i dag skal jeg en tur på biblioteket. Der ligger det to bøker på vent. En av dem vil jeg presentere i dag.
 
Herr Fikrys litterære liv Gabrielle Zevin
Silke forlag skriver:
En bokhandel kan være som en magisk verden. Bokhandelen på øya Alice utenfor Cape Cod i USA var et slikt sted. Den var en drøm for bokelskere, helt til bokhandlerens kone døde i en bilulykke, og sorgen gjorde A.J. Fikry bitter og kranglevoren.
Nå er han på nippet til å gi opp. Han vurderer å selge sin verdifulle førsteutgave av Edgar Allan Poes debutbok og flytte fra øya.
Heldigvis går det ikke akkurat som A.J. har tenkt: En tragedie inntreffer – og det skjer et mirakel. Bli med inn i Herr Fikrys litterære liv!




2 kommentarer:

  1. Høres ut som dere hadde en fin morgenstund i dag. Boken du har på vent kan du glede deg til :-) Ønsker deg og dine en riktig god jul:-)

    SvarSlett
  2. Boka om her Fikry er absolutt fornøyelig og fin- den kan du glede deg til!
    Jeg har også testa Storytel, men ble ikke helt fortrolig med "opplegget", dessuten var jeg ikke spesielt imponert over utvalget. Lydbokforlaget er og blir min favoritt på den fronten ;o)
    Håper du får ei fin jul- gjerne med litt gullstøv på skuldrene!

    SvarSlett