fredag 10. mai 2013

Boklunsj!

Nyter fridagen med en liten boklunsj.
 


Øya av Victoria Hislop.
Har bare noen sider igjen i denne flotte boken. Det har vært ekstra fint å lese siden jeg har vært på flere av stedene som nevnes i boka. B.la Øya Spinalonga.
 

I det hun er i ferd med å ta en avgjørelse som vil forandre hennes liv, ønsker Alexis  å finne ut mer om morens fortid.  Alt moren Sofia vil vedkjenne seg om sin fortid, er at hun vokste opp i en liten landsby på Kreta før hun flyttet til London.
Da Alexis bestemmer seg for å reise dit, får hun med seg et brev fra moren, som hun må levere til en av hennes gamle venner. Alexis kommer til byen Plaka. Hun oppdager at byen bare ligger et steinkast unna den bitte lille, forlatte øya Spinalonga – Hellas’ tidligere koloni for spedalske. Deretter finner hun mors gamle venn Fortini – og får endelig høre historien moren har skjult hele sitt liv.
 

 

7 kommentarer:

  1. Boklunsj høres ut som en perfekt fridag.
    Boken høres spennende ut... Jeg har lest så lite i det siste, tenkte jeg skulle begynne å lese igjen :o) Sommer er lese tid :o)

    SvarSlett
  2. Jeg leste halvparten av Øya for et par år siden. Må snart få lest resten.:) God fredag!

    SvarSlett
  3. Den boka er superfin, og trist! Høres veldig koselig ut med boklunsj=) Gooood helg=) Vibeke

    SvarSlett
  4. En kjempefin bok. Jeg leste den ut på null komma niks :) Har vært på Spinalonga, og det var spesielt å være der ETTER å ha lest boken. Opplevelsen ble av en annen dimensjon da synes jeg.
    Samme forfatter har skrevet ei bok som heter Hjemkomsten, den er også veldig fin ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kunne ønske jeg hadde lest boken før turen også, men boken ble gitt ut etter. Var der i 2001...Hjemkomsten står å venter i bokhylla. Håper du trives i nytt hus :)

      Slett
  5. dette såg så koselig ut :) fin bok sikkert, og nydelig tallerken og kopp :D

    SvarSlett
  6. En vidunderlig bok, og lunchen ser ikke så verst ut heller :)

    SvarSlett