tirsdag 25. september 2012

Boken på vent(17) hos Beathes bokhylle



Denne uken "jukser" jeg litt. Har i mange år tenkt at jeg skulle lese boken 
stolthet og fordom av Jane Austen,
Og i forrige uke gjorde jeg det. Var veldig spent på om jeg ville like den, og det gjorde jeg. En utrolig sjarmerende  gammeldags kjærlighetshistorie. Ble så oppslukt at jeg også leide filmen :)
Stolthet og fordom" utkom første gang i 1813 og skildrer overklasselivet på den engelske landsbygda. Romanen forteller om forviklingene i forholdet mellom den muntre og livlige Elizabeth Bennet og den rike og overlegne Darcy. Tittelen "Stolthet og fordom" henspiller blant annet på de oppfatningene Elizabeth og Darcy har av hverandre til å begynne med. 



4 kommentarer:

  1. Elsket denne boken:) En av mine favoritter:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips! Har hørt om den men glemmer alltid å notere den, men nå er det gjort. Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  3. Denne er jo en klassiker. Men jeg har ikke leset den.. En dag..du vet.

    SvarSlett
  4. En fantastisk bok, og helt etter mitt hjerte!
    Den nyeste filmen så jeg på kino, det var som om jeg var fysisk til stede i handlingen :)

    SvarSlett