søndag 14. mai 2017

Sarah Jio-God natt, June

Det er søndag og det regner. En perfekt dag for lesing. Jeg har nettopp lest ferdig Filoler i mars av Sarah Jio og nå begynt på God natt, June av samme forfatter. Dette er den femte boken hennnes jeg leser. Skikkelig kosebøker synes jeg

Søndag betyr og en smakebit på hva jeg leser. Flere smakebiter finner du HER  på bloggen til Mari

Fra bokens bakside:
June Andersen er en travel og vellykket finanskvinne i New York, men i privatlivet fungerer ikke alt like bra. Midt i en stresset hverdag får hun beskjed om at grandtanten Ruby, som hun hadde et nært forhold til som barn, er død. Det blir Junes oppgave å ta seg av boet – og dermed bestemme hva som skal skje med Blåfugl Bøker, den legendariske barnebokhandelen Ruby startet opp på 1940-tallet i Seattle.

Blant papirene grandtanten har etterlatt seg finner June en bunke brev som viser at Ruby brevvekslet med den berømte amerikanske barnebokforfatteren Margaret Wise Brown. Dermed åpner det seg også en helt ny historie, en historie som tvinger June til å foreta sitt livs valg.


"Alle har et sted som gir dem ro i sjelen., bildet som kommer til syne når de lukker øynene og lar tankene dra deg med til det stedet på kloden, der livet er koselig, trygt, varmt. For meg er det stedet bokhandelen med sine smaragdgrønne vegger og de store panoramavinduene som om natten rammer inn de glitrende stjernene på himmelen. Glørne i peisen brenner i solnedgangens farger , jeg er pakket inn i et teppe der jeg sitter i en ørelappstol og leser en bok"

11 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten! Detta var en ny bok för mig :)

    SvarSlett
  2. Tack för smakebiten, vilket vackert omslag.

    SvarSlett
  3. Tack för smakbiten och tack för författartips.

    SvarSlett
  4. helt ny författare för mig. tack för den fina smakebiten!

    SvarSlett
  5. Denne høres skikkelig koselig ut, et fint lesetips for sommeren :)

    SvarSlett
  6. Tack för smakbiten, kände inte till denna, verkar vara mysig läsning. ;)

    SvarSlett
  7. Tjusigt omslag! Det här var en ny bok för mig. Tack för smakebiten. :)

    SvarSlett
  8. Tack för smakebiten! Det var en ny bok för mig.

    SvarSlett
  9. Den här hade jag inte hört talas om tidigare. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  10. Høres ut som en herlig bokhandel! Takk for smakebiten.

    SvarSlett
  11. Heisann og tusen takk for besøket på bloggen!:)
    I dag har vi hatt sol og varme og kan nesten se
    hvor fort det gror og blomstrer i haven:))
    Regnværsdag for meg nå er prikledag på planterommet i kjelleren:)
    Ønsker deg en fin kveld og en kjempefin 17.mai!:)

    SvarSlett