lørdag 17. august 2013

Spennende matpakker del 2

I dag baker jeg små horn med tomatsaus, skinke og ost. Sønnen min er litt lei av den tradisjonelle matpakken med 2 brødskiver, men horn smaker alltid godt. Bruker smårettskinke eller smårett bacon, men man kan jo være kreativ å bruke andre ting også
 
Oppskrift på 16 små horn:
 
4 dl grovbakst
3 dl hvetemel
litt salt
litt hvitløkskrydder og pizzakryder
3 dl lunket vann
1 pk tørrgjær
4 sp matolje
 
Ketchup
Boks tomatpure
Pizza og hvitløkskrydder
 
Deler deigen i to, og kjevler ut til en sirkel, som jeg deler i 8.
Smører et tynt lag med en blanding av ketchup, tomatpure og krydder. Deretter legger jeg på skinke/bacon og ost. Rulles sammen til små horn
Pensles med egg, og strø  sesamfrø oppå
 
stekes 200 grader til de bli gylne

 
Er det noen som har testet ut andre gode matpakketips, tar jeg gjerne imot tips

 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Så heldig han er=) Skjønner godt at han blir lei av skiver. Det blir ungene her også. De er heldige og har skolemåltid på skolen, så de får lunsjen sin der=) Håper dere har ei fin helg=) Vibeke

    SvarSlett